'কা' বিৰোধী আন্দোলন আৰু কিছু প্ৰাসংগিক চিন্তা
ৰঞ্জুমণি মহন্ত
স্নেপশ্বট-১
ৰাজপথত যুৱকৰ দল এটাই টায়াৰ জ্বলাই
পথ অৱৰোধ কৰিছে৷ বিভিন্ন শ্ল’গানেৰে উত্তাল হৈ আছে পৰিৱেশ৷ বিপৰীত দিশৰ
পৰা স্কুটি চলাই আহিছে এগৰাকী যুৱতী৷ প্ৰতিবাদ থলীৰ ওচৰ পাই যুৱতীগৰাকীয়ে
উপৰ্যুপৰি স্কুটিৰ হৰ্ণ দিয়াৰ লগতে বেপৰোৱা ভংগীৰে প্ৰতিবাদকাৰীসকলক কৈছে- ‘ডিউটি
আছে যাবলৈ দিয়ক’ ৷ কণ্ঠত
সামান্যতমো অনুৰোধৰ ৰেশ নাই৷আন্দোলনকাৰীসকলৰ প্ৰতি কণমানো সৌজন্যতা প্ৰদৰ্শণ কৰাৰ
কোনো প্ৰয়োজনবোধ নাই
যুৱতীয়ে৷ অৱধাৰিতভাৱেই প্ৰতিবাদকাৰীসকলৰ সৈতে খণ্ডযুদ্ধ আৰু এক অবাঞ্চিত
পৰিস্থিতি৷
ঠিক কিছু সময়ৰ পাছতে সেই একে পথেৰে দুজন
যুৱক অহিল বাইকেৰে৷ মুখামুখি হ’ল পথ
অৱৰোধ কৰা প্ৰতিবাদকাৰীসকলৰ৷ তেওঁলোকক দেখাৰ লগে লগে যুৱক দুজন দূৰতে বাইকৰ পৰা
নামিল৷ কিছুপৰ তেওঁলোকৰ লগত
সহযোগিতা কৰি পুনৰ গন্তব্যস্থানলৈ বুলি গুচি গ’ল কোনো অসুবিধাৰ
সন্মুখীন নোহোৱাকৈ৷প্ৰতিবাদকাৰীসকলৰ কোনেও তেওঁলোকক বাধা প্ৰদান নকৰিলে৷
স্নেপশ্বট-২
বৰযাত্ৰীৰ দল এটা কইনাৰ ঘৰলৈ গৈ আছে৷
বাটতে আন্দোলনকাৰীৰে ভেটাভেটি৷ গাড়ী ৰাখি সকলো বৰযাত্ৰীক অপদস্থ কৰিয়েই ক্ষান্ত
নাথাকি দৰা যোৱা গাড়ীখনৰ বাহিৰে বাকীসকলক যাবলৈ বাধা প্ৰদান৷ ৰাতিখন মাজ ৰাষ্টাত
ভোকে-পিঁয়াহে
কেঁচুৱাৰে পৰা বৃদ্ধলৈকে সকলো যাত্ৰীৰে নাজল-নাথল
অৱস্থা৷ ভাগ্যে যেনিবা সেনাবাহিনীৰ লোকে ঘটনাটো জানিব পাৰি ওচৰতে থকা তেওঁলোকৰ
ছাউনীত আশ্ৰয় দিয়াৰ খোৱা-বোৱাৰ
ব্যৱস্থা কৰি দিয়াতহে ৰক্ষা৷
কেউটা আছিল কেব(CAB)গৃহীত
হোৱাৰ আগৰেপৰা কা(CAA) হোৱাৰ
পাছতো বৰ্তমানেও ৰাজ্যজুৰি চলি থকা আন্দোলনটোৰ মাজৰ কেইটামান দৃশ্যপট৷ প্ৰথমটো দৃশ্যত
যুৱতীগৰাকীয়ে যদি পোনচাটেই বেপৰোৱা মনোভাৱ নলৈ আন্দোলনটোৰ প্ৰতি তেওঁৰ সমৰ্থন
প্ৰদৰ্শন কৰি(যদি সমৰ্থন কৰে)আন্দোলনকাৰী যুৱকসকলৰ
প্ৰতি যদি সামান্যতমো সৌজন্যতা প্ৰদৰ্শন কৰিলেহেতেন, তেন্তে হয়তো
কোনোধৰনৰ অবাঞ্চিত পৰিস্থিতিৰ সৃ্ষ্টিয়েই নহ’লহেতেন৷ কোনো
দুষ্কৃতিকাৰীক আমি্য়ো প্ৰশ্ৰয় নিদিওঁ৷ কিন্তু কোনো ধৰণৰ হিংসাত্মক কাৰ্যপন্থা
নোলোৱাকৈ জাতিৰ স্বাৰ্থত ৰাজপথলৈ ওলাই অহা আমাৰেই ল’ৰাহঁতক তুচ্ছ-তাচ্ছিল্য কৰি অৱমাননা কৰা উচিত নহয়৷ অন্ততঃ
সিমানকণ সন্মান তেওঁলোকৰ নিশ্চয়কৈ প্ৰাপ্য৷
এতিয়া
আহোঁ দ্বিতীয়টো ঘটনালৈ৷ এনেবোৰ ঘটনা আন্দোলনটোৰ বাবে মুঠেই মংগলজনক নহয়৷ এখন বিয়া
এদিনীয়া কথা নহয়৷ কেইবা মাহযোৰা প্ৰস্তুতি, দুটা পৰিয়ালৰ বহু
আশা-আকাংক্ষা, আৱেগ-অনুভূতি আৰু বৃহৎ
পৰিমাণৰ অৰ্থ-কড়িৰ কথা
ইয়াত জড়িত হৈ থাকে৷ এই কথাবোৰ আন্দোলনকাৰীসকলে মনত ৰখা ভাল৷ নহলে ফিৰিঙতিৰ পৰাই
খাণ্ডৱ দাহ হোৱাৰ দৰে এই ধৰণৰ ঘটনাৰ ফলত সৰ্বসাধাৰণ মানুহৰ মনত সৃষ্টি হোৱা
তিক্ততাই লাহে লাহে আন্দোলনটোত কুপ্ৰভাৱ পেলাব৷ অসমীয়াৰ অস্তিত্ব ৰক্ষাৰ বাবে চলাই
থকা এই আন্দোলনটোত যাতে কোনো অসমীয়াই জীয়াতু ভুগিব লগা নহয়, তাৰ
বাবেও আন্দোলনকাৰীসকল সচেষ্ট হোৱা প্ৰয়োজন৷ নহ’লে আন্দোলনটোক
কুপথে পৰিচালিত কৰিবলৈ অহৰহ চেষ্টা চলাই থকা অপশক্তি কিছুমানে ইয়াৰ সুবিধা গ্ৰহন
কৰি সাধাৰণ মানুহক অন্দোলনটোৰ বিপক্ষে প্ৰৰোচিত কৰিব৷
আজি
অসমীয়াই পুনৰ যি সংগ্ৰাম আৰম্ভ কৰিব লগা হ’ল,
এই সংগ্ৰাম যে দীঘলীয়া হ’ব,
সেয়া ধূৰুপ৷ দীৰ্ঘ সময়ৰ বাবে চলাই নিব লগীয়া এই আন্দোলনটোলৈ সৰ্বসাধাৰণ ৰাইজ ওলাই
অহাটো যথেষ্ট আশাব্যঞ্জক কথা৷ এই গণশক্তিক সঠিক দিশত পৰিচালিত কৰাৰ প্ৰয়োজন আছিল৷
কিন্তু শেহতীয়াকৈ আন্দোলনটোৰ নেতৃত্বক লৈ এক খোৱা-কামোৰাৰ
ৰাজনীতি দেখিবলৈ পোৱা গৈছে৷ সকলো 'কা’ বিৰোধী দল সংগঠন একেলগ
হোৱাৰ পৰিৱৰ্তে বহুধা বিভক্ত হৈ পৰিছে৷ জাতিৰ
স্বাৰ্থৰ নামত ব্যক্তিগত লাভালাভৰ অংক কৰাত সকলো মত্ত হৈ পৰিছে৷ নতুন
ৰাজনৈতিক দল গঠনৰ কুচ-কাৱাজ চলি থকাৰ প্ৰাক্ মূহুৰ্তত আন্দোলনৰ
ক্ৰেডিট যাতে নিজৰ পৰা আনলৈ নাযায়, তাৰ বাবে বোকা চটিওৱাৰ খেল আৰম্ভ হৈ গৈছে৷ এই সুযোগৰ সৎ ব্যৱহাৰ কৰি
ডিভাইদ এণ্ড ৰুলত বিশ্বাসী শাসকপক্ষই টোপৰ ৰাজনীতি কৰি আন্দোলনটোৰ কঁকাল ভাঙি
পেলাবলৈ যে চেষ্টা কৰিব সেয়া নিশ্চিত৷ গতিকে সময় থাকোঁতেই সকলো 'কা' বিৰোধী দল-সংগঠন একেলগ হৈ, নিজৰ ক্ষুদ্ৰ স্বাৰ্থ পৰিহাৰ কৰি,
এই বৃহৎ গণআন্দোলনটো সঠিক দিশত আগবঢ়াই লৈ যাবলৈ চেষ্টা নকৰিলে,
সকলো যে ফুটুকাৰ ফেন হ’ব সেয়া নিৰ্ঘাত৷
২০/১২/২০১৯